تلفن مشاوره: (4)36204751-031
Menu
خانه » گزارشات

گزارشات

ساخت یک گزارش

  • شخصی سازی گزارش
  • استخراج گزارش
  • زمانبندی گزارشات

گزارشات مؤثر

نمودارها

گزارشات به تیم فروش شما قابلیت استخراج داده های مرتبط با آنها از میان هزاران رکورد را می دهد. ممکن است از این ویژگی ها استفاده کرده تا دیدگاهی از فعالیتهای مربوط به مشتری به دست آورید و در چگونگی بهبود فرآیند فروش خود به نتیجه برسید. شما می توانید با استفاده از فیلترها بر اساس معیارهای مورد نظر به تولید گزارش بپردازید.

ساخت یک گزارش

شما می توانید گزارشات از یک نوع را در پوشه ها گروه بندی کنید. به صورت پیش فرض تمامی رکوردها در پوشۀ “همه گزارش ها”ذخیره می شوند. شما همچنین می توانید یک پوشۀ شخصی بسازید تا گزارش های خود را در آن ذخیره کنید.

برای ساخت یک گزارش جدید چند مرحلۀ ساده را دنبال نمایید.

  1. بر روی نوار کشویی “همه” کلیک کنید.
  2. بر روی تب “گزارش ها” کلیک کنید.
  3. بر روی دکمۀ “افزودن گزارش” کلیک کنید.

 

مرحلۀ ۱:جزئیات گزارش

در مرحلۀ ۱ ساخت گزارش شما باید یکسری اطلاعات پایه را وارد نمایید. اطلاعات فیلدهایی که در مرحلۀ ۱ نمایش داده شده اند در زیر آمده است:

%image_alt%

  1. نام گزارش
برچسب مورد نظر خود را برای گزارش وارد نمایید.
  1. پوشه گزارش
از میان پوشه های موجود پوشه ای را جهت ذخیرۀ گزارش خود انتخاب کنید.
  1. ماژول اصلی
ماژولی را انتخاب کنید تا در رکوردهای آن ماژول گزارش بسازید.
  1. انتخاب ماژول های مرتبط
حداکثر دو ماژول بیشتر وابسته را انتخاب کنید تا هنگام ساخت گزارش، فیلدهای آنها ؟؟؟؟؟؟
  1. توضیحات
توضیحی از گزارش بدهید. این بخش فقط برای ارجاعات آینده است.

نکته: شما همچنین می توانید بدون انتخاب هیچ ماژول مرتبطی ادامه بدهید.

۳٫ روی دکمۀ “بعدی” کلیک کنید.

مرحلۀ ۲: انتخاب ستونها

گام دوم در ساخت گزارشات شما را قادر می سازد تا ستونها را جهت نمایش در گزارش خود انتخاب کنید، آنها را بر طبق یک فیلد مشخص به صورت افزایشی یا کاهشی گروه بندی کنید و در فیلدهای عددی و ارزی محاسبات را انجام دهید.

۴٫ ستونهای مورد نظر جهت نمایش در گزارش خود را انتخاب کنید.

%image_alt%

“انتخاب ستونها”:
شما می توانید از ماژول انتخاب شده فیلدهایی را جهت نمایش در گزارش خود انتخاب کنید. برای این کار باید بر روی فضای متنی ایجاد شده برای فیلدهای انتخاب شده کلیک کنید. بعلاوه شما می توانید فیلدها را از میان ماژولهای مرتبط که در مرحلۀ ۱ انتخاب کرده اید انتخاب کنید.

“گروه بندی”:
هنگام تولید گزارش اغلب، اطلاعات بطور یکنواخت توزیع نشده است. اطلاعات تحت یک فیلد یکسان پراکنده اند و این باعث می شود گزارش سنگین گردد. این ویژگی شما را قادر می سازد تا بر اساس فیلدهای انتخاب شده اطلاعات را گروه بندی نمایید. شما می توانید آنها را یا به صورت الفبای افزایشی و یا کاهشی گروه بندی کنید.

به عنوان نمونه، چندین شخص را در نظر بگیرید که به سازمانی مرتبط می شوند. هنگام ساخت گزارش در ماژول دفترچه تماس نتایج می تواند پراکنده گردد.

%image_alt%

من گزارشات را بر طبق نام سازمان گروه بندی می کنم.

%image_alt%

گروه بندی بر طبق نام سازمان انجام شده است و باعث شده که گزارش کاملاً واضح و قابل فهم گردد.

%image_alt%

“محاسبات”: برای انجام محاسبات بر روی فیلدهای ارزی و عددی چک باکس ها را فعال کنید.

۵٫ بر روی دکمۀ “بعدی” کلیک کنید.

  • مرحلۀ ۳: فیلترها

رکوردهایی که شرایط را فیلتر می کنند بسیار ساده ساخته شده اند. شرایط در دو بخش گروه بندی می شوند.

۶٫ جهت فیلتر کردن رکوردهای انتخاب شده شرط را مشخص کنید. اگر می خواهید بر روی تمامی رکوردهای موجود در ماژول انتخاب شده گزارش بسازید می توانید از این مرحله عبور کنید.

%image_alt%

“تمام شروط”: رکوردها بر اساس شرط «و» فیلتر می شوند.

به عنوان نمونه

Condition 1

AND

Condition 2

AND

Condition 3

اگر و تنها اگر تمامی شرایط محقق شود نتایج نشان داده می شود. اگر یکی از شرایط برقرار نباشد جستجوهای دیگر اجرا نخواهد شد.

“هر یک از شرایط”: رکوردها را بر اساس شرط «یا» فیلتر می کند.

به عنوان نمونه

Condition 1

OR

Condition 2

OR

Condition 3

اگر حداقل یک شرط برقرار باشد نتایج نشان داده می شود. اگر یک جستجو انجام نشود، جستجوهای دیگر انجام خواهند شد.

نکته:

۱٫ به صورت پیش فرض، شرط «و» بین تمامی شرایط و شرط ANY فعال است. این به شما در گروه بندی دو شرط کمک خواهد کرد.

۲٫ شما می توانید در فیلدهای داده ای شخصی یا موجود رکوردها را فیلتر نمایید. برای فیلتر کردن رکوردها می توانید معیار شخصی یا موجود را مشخص کنید.

۳٫ شرایط پویا هستند. برای مثال امروز به عنوان شرط فیلتر تمامی رکوردها در روز فعلی را نمایش می دهد و در فردا رکوردهای یکسانی را نشان نمی دهد بلکه رکوردهای روز کنونی را نشان می دهد.

۴٫ شما همچنین می توانید بدون ساختن هیچ فیلتری ادامه دهید. این باعث می شود تمامی رکوردهای ماژول انتخاب شده نمایش داده شوند.

۷٫ بر روی دکمۀ “ایجاد گزارش” کلیک کنید.

شخصی سازی گزارش

اگر می خواهید کزارش یکسانی را دوباره اصلاح کنید می توانید در نمای تفصیلی گزارش بر روی دکمۀ “سفارشی” کلیک کنید.

%image_alt%


استخراج گزارش

این ویژگی به شما قابلیت استخراج رکوردها در فایلهای .csv یا .xlsx را می دهد. جهت استخراج رکورد شما باید در نمای تفصیلی آن بر روی آیکون متناظر کلیک کنید.

%image_alt%

بعلاوه شما همچنین می توانید با کلیک کردن بر روی آیکون “چاپ” در نمای تفصیلی گزارش، از گزارشات خود پرینت بگیرید.

زمانبندی گزارشات

با این ویژگی شما می توانید از طریق ایمیل و بدون وارد شدن به سی آر ام گزارشات را در فواصل زمانی مشخص در فرمت csv به کاربران مشخصی ارسال کنید.

%image_alt%
در طول ساخت گزارش، مرحلۀ ۱ پیکربندی مورد نیاز برای گزارشات زمانبندی شده را ضبط می کند.

تناوب یا فاصله زمانی

تناوب را می توان بر اساس فواصل زمانی معین که جهت ارسال گزارشات لازم است پیکربندی نمود.

%image_alt%

اطلاعات فیلدها

روزانهگزارشات هر روزه در زمان مشخص ایمیل خواهد شد.
هفتگیگزارشات هر هفته در روز و ساعت مشخص ایمیل خواهد شد.
در تاریخ های خاصگزارشات در تاریخ و زمان مشخص ایمیل خواهد شد.
ماهانه براساس تاریخگزارشات هر ماه در روز و زمان مشخص ایمیل خواهد شد.
سالانهگزارشات هرسال در ماه و تاریخ و زمان مشخص ایمیل خواهد شد.

گیرندگان

گیرندگان ایمیل را می توان از فهرست کاربران، نقشها و گروه های موجود انتخاب کرد و همچنین می توان آنرا به هر آدرس ایمیل مشخصی نیز فرستاد.

%image_alt%

نکته: برای اینکه کارکرد ایمیلهای زمانبندی شده انجام گردد، جریان کاری cron باید تحت زمانبندی فعال باشد.

گزارشات مؤثر

  • گزارشات مؤثر چیست؟

گزارشات مؤثر، گزارشاتی بصورت جدول هستند که آمار جمع آوری شده در گروه ها را نمایش می دهند. برای مثال گزارشات مؤثر موارد زیر به شما را نشان خواهد داد:

  • تعداد سرنخ های باز که به هر فروشنده تخصیص یافته است.
  • تعداد اشخاص در هر کشور و سطح شهری
  • کل سود عاید شده در ماه، یا توسط فروشنده
  • تعداد تیکتها که بر طبق وضعیت یا صاحب آن گروه بندی شده است.

وی تایگر از کارکردهای SUM، MIN , MAX و AVG در تمامی فیلدهای عددی و ده دهی در گزارشات مؤثر پشتیبانی می کند. بعلاوه تعداد رکوردها در هر گروه بندی نیز موجود می باشد.

%image_alt%

  • چگونه می توانم یک گزارش مؤثر بسازم؟

برای ساخت یک گزارش مؤثر بر روی All> Reports> Add Report> Select Pivot Report کلیک کنید.

گام ۱: نام گزارش را مشخص کنید و ماژول اصلی (و در صورت نیاز ماژولهای مرتبط) را انتخاب نمایید.

گام ۲: شرایط را مشخص کنید.

گام ۳: حداقل یک ردیف فیلد و یک ستون فیلد و آمار جهت نمایش را انتخاب کنید.

  • چگونه می توانم در یک گزارش مؤثر داده ها را مشاهده کنم؟

شما می توانید با انتخاب فیلدهایی با ردیف یا ستون چندگانه در طول گزارش داده ها را مشاهده کنید.

برای مثال: کشور و شهر را به عنوان فیلدهای ستون و صنعت را به عنوان فیلد ردیف برای گزارشی در سرنخ ها انتخاب کنید (هر فیلد داده ای که می خواهید انتخاب کنید). هنگامی که گزارش را اجرا می کنید برای تمامی شهرها داده را در فرمت بسط یافته نمایش می دهد. اگر می خواهید که در سطح کشور دادۀ توده ای (جمع آوری شده) داشته باشید می توانید بر روی دکمۀ سمتچپ کشورکلیک کنید.

  • ویژگی های دیگر در گزارشات مؤثر چیست؟
  1. برای تنظیمات سریع در گزارش خود بدون ویرایش دوبارۀ آن فیلدهای ردیف/ ستون را کشیده و جایگذاری کنید.
  2. بدون ویرایش کردن گزارش فیلدهای ردیف/ ستون و داده را افزوده و حذف کنید.
  3. بدون ویرایش گزارش، شرایط را انتخاب کنید.

   

         نمودارها

  • چگونه می توانم یک نمودار شخصی بسازم؟

برای ساخت یک نمودار شخصی بر روی All> Reports> Add Report> Chart
کلیک کنید.

گام ۱: نامی به نمودار بدهید و ماژول اصلی (و در صورت نیاز ماژولهای مرتبط) را انتخاب کنید.

گام ۲: شرایطی جهت انتخاب داده که باید در نمودار نمایش داده شود را انتخاب کنید.

گام ۳: برای X-Axix (محور X) فیلد گروه بندی را انتخاب کنید و داده ای که باید بر محور Y (حداکثر ۳ فیلد داده را می توان در یک نمودار خطی/ میله ای نمایش داد) نمایش داده شود. نمودار دایره ای نیز موجود است.

  • آیا می توانم جهت مشاهدۀ رکوردها در نمودار، داده ها را قسمت بندی کنم ؟

بله، شما می توانید بر روی بخشی از نمودار که می خواهید رکوردها را مشاهده کنید حرکت کنید.

  • آیا می توانم نمودار را بر روی صفحۀ خانگی خود قرار دهم؟

بله شما می توانید بر روی دکمه “گزارش پین” %image_alt%که در بالای نمایه جزئیات هر یک از گزارشاتی که دارای نمودار می باشد کلیک و به داشبورد خود اضافه کنید.

در گزارشات در ویتایگر

در زمینه CRM ویتایگر سئوالی دارید؟

با شماره 03136204751 الی 4 تماس بگیرید و یا در انجمن پشتیبانی ویتایگر سئوال بپرسید
جستجوی در ویکی ویتایگر

نیاز به آموزش ویتایگر دارید؟
و یا نیاز به مشاوره دارید؟؟

کافی است با ما تماس بگیرید:
۰۳۱۳۶۲۰۴۷۵۱ الی ۴ ارتباط با ماانجمن پشتیبانی