تلفن مشاوره: (4)36204751-031
Menu

راه اندازی و تنظیمات ماژول پورتال مشترکین ویتایگر

featurvtigerیکی از ابزارهای بسیار سودمند CRM ویتایگر ماژول پورتال مشترکین است. با این ماژول مخاطبین(مشتریان)شما از امکان ورود به سیستم و مشاهده مواردی مانند تیکت، پیش فاکتور، فاکتور، اسناد، تماس ها و اطلاعات سازمان برخوردار می شوند.
این ماژول به خودی خود پاسخگوی نیازهای کسب و کارهای مختلف  نمی باشد. به همین دلیل قبل از نصب و راه اندازی این ابزار می بایست یک سری تغییرات در تنظیمات آن انجام شود.

 

تنظیمات مربوط به مجوزهای ماژول پورتال مشترکین

۱. اولین قدم: تنظیم مجوزهای دسترسی است.
برای این کار می بایست به “تنظیمات سی آر ام”> “سایر تنظیمات”> “پورتال مشترکین” بروید.

۲. امتیازات دسترسی: در این بخش سطح دسترسی کاربران پورتال مشترکین مشخص می شود. به عنوان مثال، در تنظیمات مشخص می کنیم که کدام کاربر پورتال مشترکین امکان ایجاد تغییرات را داشته باشند.

۳. کاربر انتخابی پیش فرض: شما می توانید در تنظیمات پورتال مشترکین کاربر/ گروه انتخابی پیش فرض برای ارسال تیکت را مشخص نمایید.

۴. آدرس پورتال: این آدرسی است که کاربران پورتال می توانند از آن طریق در پورتال مشترکین وارد شوند.
در ادامه تنظیمات می توانید فعال یا غیرفعال بودن هر ماژول و همچنین ترتیب آن ها را مشخص نمایید.

۵. نام ماژول: در این قسمت می توانید ماژول ها را کشیده و در جای مورد نظر قرار دهید.

۶. فعال سازی ماژول: در این بخش می توان فعال یا غیرفعال بودن ماژول ها را مشخص نمود.
مشاهده ی اطلاعات مربوط به سازمان: شما می توانید در این بخش امکان یا عدم امکان دسترسی کاربران پورتال مشترکین به اطلاعات سازمان را مشخص نمایید.
پس از انجام تنظیمات لازم ماژول پورتال مشترکین را نصب می کنیم تا کاربران بتوانند وارد سیستم شوند.

۷. دانلود ماژول پورتال مشترکین ویتایگر
شما می توانید ماژول پورتال مشترکین را از طریق وب سایت رسمی ویتایگر دانلود کنید.

لینک مستقیم دانلود ماژول ویتایگر:

https://www.vtiger.com/open-source-downloads

شما می توانید “ماژول پورتال مشترکین” را در منو ی “افزونه های ویتایگر” بیابید. فایل زیپ مورد نظر را بر روی سرور خود دانلود نمایید. در این راهنما، ما پورتال مشترکین را در مسیر  /vtigercrm/portal قرار داده ایم.

۸. پیکربندی لینک های ماژول پورتال مشترکین
شما پورتال مشترکین را دانلود و در /vtigercrm/portal قرار داده اید. در این مرحله می بایست لینک های دسترسی پورتال مشترکین را پیکربندی نمایید.
به آدرس /vtigercrm/portal/PortalConfig.php رفته و متغیرهای زیر را تنظیم نمایید:

$Server_Path =””; می بایست به سیستم ویتایگر لینک شود. در این مورد ما از طریق “http://demo.vTigerxxx.com/vtigercrm” به سیستم ویتایگر لینک می شویم:

$Server_Path =”http://demo.vTigerxxx.com/vtigercrm”;

* توجه داشته باشید در آدرس نباید index.php وجود داشته باشد.
$Authenticate_Path = “”; می بایست به فایل احراز هویت که در vtigercrm/portal/ directory قرار دارد لینک شود:

</pre>
$Authenticate_Path = “http://demo.vTigerxxx.com/vtigercrm/portal”;
<pre>

پس از تنظیم این دو لینک نوبت به تنظیم لینک پورتال مشترکین می رسد. این لینک می بایست در فایل vtigercrm/config.inc.php قرار گیرد. بنابراین به /vtigercrm/config.inc.php رفته و $PORTAL_URL = ‘http://vtiger.com/customerportal’; را بیابید.
در مرحله بعدی می بایست این فرمان را به

</pre>
$PORTAL_URL =‘http://demo.vTigerxxx.com/vtigercrm/portal';
<pre>

تغییر دهید.
این همان لینکی است که مشتریان شما از طریق آن وارد پورتال مشترکین می شوند.
ساخت نام کاربری و رمزعبور برای مشتریان به منظور ورود به پورتال مشترکین
پیش از ایجاد نام کاربری و رمزعبور برای مشتریان، می بایست از انجام تنظیمات لازم برای سرور ایمیل های ارسالی مطمئن شوید. این نکته ی مهمی است که ایمیل های ارسالی به مشتریان معتبر باشند.
مشخص از / به تاریخ که مشتری می تواند به پورتال دسترسی داشته باشید.
تاریخ از/ به که کاربر می تواند به پورتال مشترکین دسترسی داشته باشد را مشخص کنید.
پس از ذخیره سازی مخاطب، مخاطب شما ایمیلی با محتوای نام کاربری، رمزعبور و لینک ورود به سیستم دریافت خواهد کرد. با پیروی از دستورالعمل ورود به سیستم، مشتری شما قادر به مشاهده ی اطلاعات تیکت ها، پیش فاکتور، فاکتور، خدمات، محصولات و … خواهد بود.