تلفن مشاوره: (4)36204751-031
Menu

CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری

لمدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) چیست؟

CRM در لغت به معنای مدیریت ارتباط با مشتری و در عمل یک استراتژی برای مدیریت است که برای بهبود ارائه خدمت به مشتری استفاده می شود. مشتریان در این تعریف شامل خریداران، تامین کنندگان و دریافت کنندگان خدمات در بخش های مختلف یک شرکت خصوصی، دولتی، سازمان ها و حتی یک فروشگاه کوچک می باشد. منظور از مدیریت ارتباطات در این سیستم، اهمیت دادن به نیازهای شناخته شده هر مشتری است تا انتظارات طرفین یک معامله به خوبی برآورده شده و روابط بلند مدت و منافع آینده تضمین گردد.

به بیان دیگر CRM این امکان را برای شما فراهم می کند تا بر روی ارتباطات سازمان خود با افراد مختلف مانند مشتریان، کاربران، همکاران و یا تامین کنندگان متمرکز شوید. برخی از قابلیت های CRM مربوط به فرایندهای فروش، بازاریابی و پیاده سازی ابزارهای این فرایند ها در کسب و کار می باشند. در سایر موارد این قابلیت ها برای فرایندهای پیچیده تری استفاده می شود و شامل ابزار هایی برای مدیریت منابع انسانی، مدیریت زنجیره تامین و خدمات به مشتری می باشند.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM )

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM )، اطلاعات و اسناد مشتری را درون یک پایگاه داده جمع آوری می کند تا کارمندان یک سازمان بتوانند به آسانی به آنها دسترسی داشته و این اطلاعات را مدیریت کنند. در حقیقت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، نرم افزاری یکپارچه برای مدیریت ارتباط با مشتریان توسط کسب و کارها می باشد.

با استفاده از امکانات نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری قادر خواهید بود به سادگی روابط خود را با مشتریان گسترش داده و با تحلیل رفتار آن ها، اقدامات مناسب بعدی را برنامه ریزی کنید. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با ارائه راهکارهای یکپارچه، به سازمان شما در افزایش فروش، حفظ مشتریان، افزایش وفاداری مشتری، جذب مشتری جدید و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، یاری می رساند.

آمار Google Trends نشان دهنده آن است که در سال های اخیر جستجوی کارشناسان و مدیران ایرانی در حوزه نرم افزار CRM در اینترنت به شدت در حال افزایش می باشد و بسیاری از فعالان کسب و کار در ایران اهمیت این ابزار سودمند را درک کرده اند.

آمار گوگل از جستجوی نرم افزار CRM از سال 2004 تا به امروز
آمار گوگل از جستجوی نرم افزار CRM از سال ۲۰۰۴ تا به امروز

برخی از اهداف کلی نرم افزار CRM به شرح زیر می باشد:

  • افزایش درآمد و سود حاصل از فروش
  • افزایش میزان موفقیت و رضایت در روابط با مشتریان
  • صرفه جویی در هزینه های اداری، بازاریابی و فروش
  • بهبود فرآیند ارتباط با مشتریان واقعی
  • ارائه محصولات مناسب به هر مشتری
  • ارائه محصولات مناسب از طریق کانالهای صحیح به هر مشتری
  • ارائه محصولات مناسب در زمان مناسب به هر مشتری
  • پیگیری ارتباط با مشتری توسط کاربران مختلف بر اساس اطلاعات یکپارچه موجود در سیستم
  • پشتیبانی از فروش و خدمات پس از فروش
  • بهبود کارایی و اثر بخشی نیروی فروش
  • ارسال پیام های بازاریابی متناسب با هر مشتری
  • افزایش بازدهی و اثربخشی مراکز تلفنی تماس با مشتری
  • کاهش هزینه‌های تبلیغاتی
  • افزایش فرصت‌های بازاریابی و فروش
  • دریافت بازخورد از مشتری و توسعه خدمات و محصولات جاری

اگر شما نیاز به شروع کار با نرم افزار CRM ویتایگر را دارید ، راهنمای نصب CRM رایگان ویتایگر را مشاهده نمایید.

Customer Relationship Management