تلفن مشاوره: (4)36204751-031
Menu
آیا کسب و کار شما به نرم افزار CRM احتیاج دارد یا خیر

آیا کسب و کار شما به نرم افزار CRM احتیاج دارد یا خیر

در دنیای امروز ارائه راه حل های نرم افزار CRM برای شرکت های بزرگ و کوچک بسیار گسترده شده و هر شرکت براساس نوع فعالیت ها و نیازهای خود از آن ها استفاده می کند. اما سوال اینجاست که آیا ایا زمان آن فرا نرسیده که نرم افزار CRM در سازمان یا شرکت شما پیاده سازی شود؟ چه قابلیت هایی از نرم افزار CRM برای تجارت شما کارآمد است؟

نرم افزار CRM می تواند در رشد کسب و کار شما نقش بسزایی داشته باشد، در حقیقت با کمک این نرم افزار شما می توانید، پیشینه تعاملات با مشتری را پیگیری کرده و تمام مراحل مورد نیاز برای مدیریت ارتباط با مشتری از قبیل: تماس های برقرار شده، ایمیل های ارسال و دریافت شده، ملاقات های انجام شده، مطالب ارائه شده و حتی مراحل بعدی مورد نیاز برای بسته شدن یک قرارداد یا افزایش وفاداری مشتری که با “پیگیری” به نتیجه خواهد رسید را انجام دهید.

توجه داشته باشید، برای داشتن کسب و کار منظم، شما به داده های دقیق در زمینه ارتباط با مشتری نیاز دارید که بصورت خودکار به روز رسانی شوند و با دسترسی سریع کارمندان به این اطلاعات پیشینه کاملی از تمام ارتباطات، جلسات و اسناد به اشتراک گذاشته شده برای وی نمایش داده شود.

با استفاده از یک نرم افزار CRM، کسب و کار شما به مکانی برای ذخیره اطلاعات مشتریان و سرنخ ها تبدیل شده و درخواست های خدمات، اطلاعات تماس مشتریان، ترجیحات و پیشینه ارتباط با آنها را در خود نگه می دارد. در نتیجه، مکالمات شما با مشتریان همواره مستقل، مرتبط و بروز می باشند. علاوه بر این، تمام این اطلاعات در موبایل یا کامپیوتر شما و از طریق گزارش ها و داشبوردهای مدیریتی پیشرفته در دسترس می باشند.

به عنوان نمونه، بازاریابان می توانند از نرم افزار CRM برای درک بهتر نمودارهای فروش مشتریان بالقوه و پیش بینی ساده تر و دقیق تر روند امور استفاده نمایند. توجه داشته باشید شما باید دید واضح تری نسبت به مراحل مختلف کسب و کار، از شناخت مشتری بالقوه تا فروش و خدمات پس از فروش، داشته باشید و در هر مکان و زمانی که بخواهید بتوانید از امکانات نرم افزار CRM استفاده کنید.

اگر هنوز متقاعد نشده اید، نشانه های نیاز هر کسب و کار به CRM را مطالعه کنید:

شانه های نیاز هر کسب و کار به CRM

  • انجام تمام کارها بواسطه نمایندگان فروش است
  • با ترک کارشناسان فروش، مشتریان‌تان را هم از دست می‌دهید
  • پروفایل و اطلاعات مشتریان تان بروز نیست
  • عدم پیگیری منجر به از دست دادن سرنخ‌های فروش می‌شود
  • شناخت کافی از بازار و مشتری ندارید
  • توانایی مرور سریع مذاکرات قبلی با مشتری را ندارید
  • توانایی شناسایی بهترین مشتریان را ندارید
  • در مجموعه شما شکایات بالا و وفاداری پایین است
  • برنامه‌ریزی‌هایتان محقق نمی‌شود و پیش بینی های شما درست از آب در نمی آید
  • در یافتن سرنخ‌های جدید مشکل دارید
  • یک مکان مشخص برای ذخیره سازی داده ها ندارید
  • داده های خود را از دست می دهید
  • در فعالیت های فروش شفافیت کافی وجود ندارد
  • تیم فروش به اهداف خود نمی رسد
  • کانال های ارتباطی با مشتریان غیر متمرکز است
  • توانایی پیشگویی بازار را ندارید

البته نشانه های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد و به همین خاطر شما ممکن است دلایل دیگری نیز برای خود داشته باشید. اگر شما هم از به اهمیت نرم افزار CRM در کسب و کار خود پی برده اید می توانید راهنمای شروع نصب ویتایگر را مطالعه فرمایید.