از پروفایل برای کنترل اقداماتی که کاربران می توانند بر روی اطلاعات ثبت شده انجام دهند، استفاده می شود. علاوه بر این پروفایل ها برای محدود ساختن دسترسی به فیلد ها، ماژول ها و ابزارهایی مثل وارد و ارسال کردن اطلاعات و … مورد استفاده قرار می گیرند. چنانچه پروفایلی مربوط به سمتی باشد، حقوق دسترسی تعیین شده در آن پروفایل برای تمامی کاربرانی که دارای آن سمت می باشند اعمال خواهد شد.
توجه: کاربرانی که از رده بالاتری در سلسله مراتب کاری برخوردار می باشند همواره می توانند اطلاعات ثبت شده توسط کاربران رده پایین تر را مشاهده نمایند.
قدم اول: ساخت پروفایل
شما می توانید پروفایل های مختلف و مرتبط با سمت های ویتایگر بسازید. برای مثال شما می توانید پروفایل های مختلفی برای گروه فروش، گروه پشتیبانی و … بسازید.
دستورالعمل ساخت پروفایل:
- بر روی “تنظیمات پارس ویتایگر” کلیک کنید.
- در قسمت “کاربران و سطح دسترسی ها” بر روی ” پروفایل ها ” کلیک کنید. همچنین می توانید برای افزودن یک میانبر به تنظیمات صفحه اصلی خودتان بر روی آیکون سنجاق
کنار “پروفایل ها” کلیک کنید.
- بر روی “افزودن پروفایل” کلیک کنید.
بر روی آیکون چرخ دندهدر بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.
- نام و توضیحات پروفایل را وارد کنید. این فیلد ها تنها برای مرجع شما می باشند.
- میزان دسترسی را برای پروفایلتان مشخص کنید. (درباره این موضوع در قدم بعدی صحبت می کنیم)
- بر روی “ذخیره” کلیک کنید.
قدم اول: تعیین مجوزها
پروفایل ها انعطاف پذیری لازم را به منظور تعیین سطح دسترسی در پروفایل تان، فراهم می آورند. این قابلیت باعث می شود شما کنترل کاملی بر اقداماتی که کاربران شما می توانند بر اطلاعات ثبت شده انجام دهند، داشته باشید. کنترل درست و به موقع دسترسی ها به شما امکان فعال یا غیر فعال کردن ماژول ها، فیلدها و ابزارهایی مثل ورود و ارسال اطلاعات یا بررسی اطلاعات تکراری را می دهد. همچنین شما می توانید درخواست دسترسی و یا لغو دسترسی به مشاهده، ویرایش/ ساخت و حذف اقدامات بر فیلدها و ماژول های ویتایگر را بدهید.
تیک قسمت های بررسی
را برای لغو یا اعطای دسترسی جهت انجام اقدامات مناسب (مشاهده، ساخت/ ویرایش، حذف) در تمامی ماژول های در دسترس ویتایگر فعال یا غیر فعال کنید. برایمثال در صورتی که شما مایل نباشید نمایندگان فروشتان اطلاعات ثبت شده را حذف نمایند، می توانید در قسمت بررسی گزینه حذف را غیر فعال سازید. در نتیجه نمایندگان فروشتان می توانند اطلاعات را وارد/ ویرایش و مشاهده نمایند اما قادر به حذف آن ها نمی باشند.
برای غیر فعال کردن یک ماژول خاص، لازم است تیک قسمت بررسی مربوط به آن ماژول را بردارید.
برای غیر فعال کردن مجوزهای یک ماژول خاص لازم است تیک های قسمت بررسی که در زیر تب مربوطه قرار دارد را بردارید. به عنوان مثال، اگر شما مایل نمی باشید گروه پشتیبانی تان بتوانند مخاطب جدید ایجاد یا ویرایش کنند، باید تیک قسمت بررسی که کنار مخاطبین و در زیر تب ساخت/ ویرایش قرار دارد، بردارید.
تعیین مجوز برای هر فیلد و ابزاری
قبلاً در مورد مجوزهایی که می توان برای ماژول های موجود در ویتایگر تعیین شوند، صحبت کردیم. جدای از این مسئله، پروفایل ها هم می توانند شما را قادر سازند مجوز هایی برای دسترسی به فیلدها و ابزارهایی همانند: ورود یا ارسال اطلاعات، مدیریت اطلاعات تکراری و غیره که در آن ماژول ها وجود دارند، تعریف کنید. به منظور تعیین دسترسی، لازم است بر روی منو کشویی که در زیر” دسترسی های فیلد و ابزار” ماژول مورد نظر شما قرار دارد کلیک کنید.
شما می توانید توپ کنار هر فیلد را برای تعریف امتیازات حرکت دهید.
- سبز به معنای ” قابل ویرایش” است. یعنی کاربر می تواند اطلاعات درون فیلد ها را تغییر دهد.
- نارنجی به معنای “غیر قابل ویرایش” می باشد. یعنی کابر تنها می تواند اطلاعات درون هر فیلد را مشاهده نماید اما نمی تواند هیچ تغییری در آن به وجود آورد.
- سیاه به معنای” مخفی” می باشد. یعنی این فیلد کاملاً مخفی می باشد و برای کاربر قابل رویت نیست.
علاوه بر این پروفایل ها به شما انعطاف پذیری لازم برای تعیین سطح دسترسی به ویژگی هایی که مرتبط با آن ماژول می باشند را می دهند. برای نمونه، شما می توانید کاربران خود را برای ارسال یا وارد کردن اطلاعات در ویتایگر محدود کنید.
در زیر بخش” ابزار”، بر روی گزینه ی فعال/ غیرفعال کننده قسمت بررسی ویژگی مربوطه کلیک کنید.
برای مشاهده چگونگی تاثیر قوانین مشترک و پروفایل ها بر میزان دسترسی کاربران شما، اینجا کلیک کنید.
قدم سوم: تعیین کاربر برای پروفایل ها
پروفایل ها مستقیماً نمی توانند به کاربران لینک شوند. لازم است شما پروفایلی را به یک سمت ربط دهید، در این حالت امتیازات بر تمام کاربران مرتبط با آن سمت تاثیر گذار خواهد بود.
دستورالعمل این کار عبارت است از:
- بر روی آیکون چرخ دنده
در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.
- بر روی “تنظیمات پارس ویتایگر” کلیک کنید.
- بر روی منو کشویی “کاربران و سطح دسترسی ها” در سمت چپ کلیک کنید.
- بر روی “نقش ها” کلیک کنید. شما می توانید برای افزودن یک میانبر به تنظیمات صفحه اصلی خودتان بر روی آیکون سنجاق
کنار “نقش ها” کلیک کنید.
- نقش مورد نظر و پروفایل مربوط به آن را انتخاب کنید.
توجه:
۱٫ شما می توانید چندین کاربر و پروفایل را برای یک نقش مرتبط با هم بسازید.
۲٫ هنگامی که شما چندین کاربر را برای یک نقش مرتبط می سازید، کاربران دارای آن نقش نمی توانند اطلاعات ثبت شده توسط یکدیگر را مشاهده کنند.
۳٫ یک نقش همیشه با توجه به پروفایل ها و دسترسی های مشترک کار می کند.
حذف پروفایل
درصورتی که پروفایل های موجود پاسخ گوی نیازهای شما نبودند، می توانید بلافاصله آن ها را حذف کنید. فقط قبل از حذف ،مسئولیت های پروفایل باید به پروفایل موجود دیگری انتقال داده شوند.
دستورالعمل حذف پروفایل:
- در نمایه
پروفایل ها، بر روی آیکون سطل زباله سمت راست پروفایل مورد نظرتان کلیک کنید.
- در پنجره ای که باز می شود مسئولیت ها را به
پروفایل موجود دیگری انتقال دهید.
- بر روی “ذخیره” کلیک کنید.