نصب مقادیر انتخاب شونده وابسته
راه مطمئنی برای انتخاب اطلاعات مورد نظر از فیلدهای مقادیر انتخاب شونده
ارائه می کند. لازمه ی این کار نصب وابستگی میان دو فیلد مقادیر انتخاب شونده (فیلد مقادیر انتخاب شونده منبع و هدف) می باشد. شما با انتخاب اطلاعات از فیلد مقادیر انتخاب شونده منبع، کنترل کاملی بر فلید مقادیر انتخاب شونده هدف خواهید داشت.

برای مثال، ما یک مثال زمانی واقعی را در نظر می گیریم. با دو فیلد مختلف در ماژول مخاطبین روبه رو خواهیم شد. تیم فروش شرکت پارس ویتایگر که فیلد منبع و کارمندان شرکت که فیلد هدف می باشند. هنگامی که اطلاعاتی در فیلد تیم فروش شرکت پارس ویتایگر انتخاب شود، تنها کارکنان مرتبط با تیم فروش انتخاب شده باید در فیلد کارکنان به نمایش در آیند.

پیکربندی مقادیر انتخاب شونده وابسته

پیش از آن که مقادیر انتخاب شونده وابسته
را نصب کنیم لازم است ماژول، فیلد منبع و فیلد هدف را مشخص کنیم.

دستورالعمل پیکربندی مقادیر انتخاب شونده وابسته

  1. بر روی آیکون چرخ دنده %image_alt% در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید.
  2. بر روی “تنظیمات پارس ویتایگر” کلیک کنید.
  3. در سمت چپ بر روی منو کشویی “استودیو” کلیک کنید.
  4. بر روی “تعریف رابطه ها بین لیست انتخاب” کلیک کنید. شما می توانید برای افزودن یک میانبر به تنظیمات صفحات اصلی بر روی آیکون سنجاق %image_alt% کنارش کلیک کنید.
  5. بر روی ” افزودن وابستگی به لیست فیلدهای قابل مشاهده” کلیک کنید.
  6. از منو کشویی ماژول، فیلد مبدا و فیلد مقصد را انتخاب کنید.

 

%image_alt%

  1. تمامی اطلاعات موجود در فیلد مقادیر انتخاب شونده مبدا و مقصد داده می شود. شما می توانید تمامی اطلاعات فهرست طولانی مبدا را در قسمت هدر مشاهده کنید.

%image_alt%

  1. اکنون اطلاعات فیلد مقصد مورد نظر را که در زیر اطلاعات فیلد مبدا مربوطه (هدر) می باشد، انتخاب کنید.

%image_alt%

توجه: اطلاعات به رنگ آبی انتخاب شده اند و اطلاعات به رنگ سفید انتخاب نشده اند.

  1. بر روی “ذخیره” کلیک کنید.

نحوه کارکرد:

پس از نصب موفقیت آمیز مقادیر انتخاب شونده ، می توانید از فیلد مبدا یک مورد را برای نمایش همان مورد در فیلد مقصد، انتخاب کنید. با توجه به مثال بالا، با انتخاب یک تیم خاص، تنها می توانیم کارکنانی که در آن تیم می باشند مشاهده کنیم.

ما فیلد مقادیر انتخاب شونده را در ماژول مخاطبین قرار داده ایم. در ایجاد نمایش یا ویرایش نمایش اطلاعات ثبتی مخاطبین، موردی را از فیلد تیم فروش انتخاب خواهیم کرد در نتیجه اطلاعات مناسب در فیلد کارکنان تیم فروش به نمایش در خواهد آمد.

%image_alt%

این امر به طور آشکار انعطاف پذیری لازم برای انتخاب اطلاعات مناسب و حذف دامنه برای داده های غلط و نادرست را فراهم می آورد.

در این جا می خوانید

مشاهده دموی رایگان ویتایگر