از آنجایی که ارجاعات رکورد های ایجاد شده به کاربران مرتبط با آن ها در نرم افزار سی آر ام ویتایگر به صورت دستی، امری زمان بر می باشد، ماژول راند رابین به شما این امکان را می دهد تا رکورد ها را به طور خودکار بین کاربران خود پخش کنید. چرا که ممکن است حتی رکوردها بصورت اتوماتیک توسط وب فرم ها یا قابلیت دریافت پیامک یا از طریق ورود اطلاعات به فایل در سیستم شما ثبت شوند و شما خواهان پخش رکوردها بصورت مساوی بین کاربران خود باشید.

از مسیر منوی اصلی > تنظیمات > تنظیمات سیستم > سایر تنظیمات ، ارجاعات گردشی راند رابین را انتخاب نمایید.

فرض کنید میخواهیم تیکت هایی که در وضعیت باز هستند را جهت پیگیری بصورت اتوماتیک بین کاربران مجموعه پخش کرده و به محض ارجاع به هر کارشناس، وضعیت آن تیکت به منتظر جواب تغییر پیدا کند .

در این صورت به صورت زیر عمل کنید:

در صفحه باز شده بر روی وظیفه جدید راند رابین کلیک کنید .

1- یک نام متناسب با الگوریتم راندرابین که درحال فعال سازی آن هستید بنویسید. مثلا ارجاع تیکت ها بین کارشناسان پشتیبانی.

2- ماژولی که میبایست راندرابین بر روی آن فعال شود را انتخاب نمایید. در اینجا ماژول مورد نظر ما “تیکت ها” است.

3- در این فیلد میتوانید بر روی فیلدهای فهرست انتخابی موجود در ماژول شرط بگذارید. با توجه به صورت مسئله، در این جا فیلد وضعیت انتخاب شد.

4- در این فیلد مشخص کنید، اگر رکورد در مرحله ” باز ”  بود ارجاع انجام شود.

5- در این فیلد مشخص کنید که بعد از ارجاع رکورد به کارشناسان مورد نظر، فیلد مرحله به چه وضعیتی برود. مثلا در اینجا تیکت ها بعد از ارجاع میبایست به مرحله ” منتظر جواب ” بروند.

6- با فعال سازی این گزینه مشخص کنید که سیستم فقط کاربران آنلاینی که به نرم افزار لاگین کرده اند را جهت ارجاع رکوردها درنظر بگیرد.

1-6- دقت کنید در ادامه و در توضیحات شماره 9 کاربرانی که میبایست ارجاع به ایشان انجام شود مشخص میشود. این افراد به محض اینکه در نرم افزار لاگین می کنند، در نوار ابزار بالای نرم افزار یک دکمه نمایش آنلاین بودن کاربر فعال می شود و در واقع سیستم این کارشناس را برای ارجاع رکوردهای فعال در نظر میگیرد.

2-6- درصورتی که این کاربر به دلایلی امکان پاسخگویی به رکوردهای ارجاع شده نداشته باشند، می توانند بر روی این دکمه کلیک کرده و آن را تا زمان مورد نظر به آفلاین تغییر دهند. در این صورت سیستم در مدت زمان آفلاین بودن کاربر رکوردی به ایشان ارجاع نمی دهد.

وضعیت افلاین

3-6- توجه داشته باشید که به محض اینکه اولین وظیفه ی راند رابین به صورت آنلاین تعریف شود، گزینه ی Round robin status به پروفایل تمامی کاربران اضافه می شود.

  • چنانچه گزینه Round robin status را بر روی خیر قرار دهید، با فعال/غیرفعال کردن گزینه هایی که در 6-1 و 6-2 به آن پرداختیم، می توانید وضعیت آنلاین/ آفلاین بودن کاربر را انتخاب کنید.
  • در صورتی که این گزینه را روی “بله” تنظیم نمایید، وضعیت کاربر، دائما به صورت آنلاین نمایش داده می شود.
فعالسازی وضعیت کاربر

7- مشخص میکنید که از چه الگوریتمی جهت ارجاع رکوردها استفاده شود.

  • الگوریتم استاندارد، رکوردهای ایجاد شده را بصورت مساوی بین کاربران پخش میکند.
  • الگوریتم Based on Efficiency، عملکرد کاربران را درنظر گرفته و هر کاربری که زودتر کار ارجاع شده را انجام دهد، سیستم رکورد جدید را به ایشان ارجاع میدهد.
  • بر اساس بهره وری، رکوردهای ایجاد شده را به کاربرانی که عملکرد بالایی دارند و تیکت های ارجاع شده به ایشان زودتر به نتیجه میرسد ارجاع داده میشود.

8- این گزینه فقط در ماژول تیکت ها امکان فعال سازی دارد. تیکت ها را می توان به کاربر ترجیحی سازمان ارجاع داد. برای مثال، اگر یکی از اعضای این وظیفه (کاربران) شخص گلناز اکبریان باشد و تیکتی مرتبط با سازمانی که قبلا به گلناز اکبریان ارجاع داده شده است دریافت شود، آنگاه تیکت همیشه به گلناز اکبریان ارجاع داده می‌شود.

9- از لیست کاربران، کاربرانی که میبایست رکوردها بین ایشان ارجاع داده شود را انتخاب کنید.

10- در نهایت میتوانید تنظیمات راندرابین که ایجاد کرده اید را فعال یا غیرفعال کنید.

افزودن ارجاعات گردشی راند رابین

در این جا می خوانید

مشاهده دموی رایگان ویتایگر