سیموتل محصول کالسنتر و مرکز تلفن شرکت دانش بنیان نسیم ارتباط آینده است.سیموتل ضمن رعایت استاندارد های جهانی محصولی تماما ایرانی می باشد.در راستای حمایت از محصولات ساخت ایران، این افزونه در صورتی که مرکز تلفن خود را از شرکت نسیم تلکام تهیه کرده باشید به صورت رایگان ارائه شده است.
نکته: برای استفاده از این قابلیت باید حتما از بسته پارس ویتایگر نسخه استارتر به بالا استفاده کنید و در بخش تنظیمات restapi فعال باشد
راهنمای تنظیمات این افزونه شامل دو بخش است:
الف) تنظیمات سمت ویتایگر
1- از قسمت تنظیمات سیستم – ماژول های یکپارچه سازی – گزینه یکپارچه سازی با سیموتل نسیم تلکام را انتخاب نمایید (http://youcrmurl/index.php?module=ParsVT&view=SimotelSettings&parent=Settings)
2- از قسمت بالای ماژول مرکز تلفن ویپ را دریافت و از قسمت تنظیمات – مدیریت ماژول آن را نصب و بروزرسانی کنید
3- در قسمت تنظیمات سیموتل موارد زیر را به شرح زیر وارد نمایید
- آدرس سرور سیموتل را به صورت URL بدون splash وارد نمایید. این آدرس باید توسط سرور CRM قابل دسترسی باشد و فایروال سرور سی آر ام اجازه مشاهده سرور را بدهد
- نام کاربری API با نام کاربری که در تنظیمات API سرور سیموتل تعریف کرده اید مقدار دهی می شود . راهنمای تنظیمات این قسمت در بخش بعدی آورده شده است
- Context تماس خروجی را بر اساس مقدار تنظیم شده در مرکز تلفن سیموتا وارد نمایید. این مقدار به صورت پیش فرض معادل main_routing می باشد. در صورت وارد کردن اشتباه این مقدار قابلیت click 2 dial در ویتایگر عمل نخواهد کرد.
- ترانک خروجی را بر اساس مقدار تنظیم شده در مرکز تلفن سیموتل وارد نمایید.
- پیشوند شماره گیری برای تماس خروجی را در صورتی که برای تماس به بیرون از پیش شماره خاصی استفاده می کنید مقدار دهی کنید.
- در صورتی که می خواهید پیش از ثبت رکورد ها در مرکز تلفن ویپ شماره های ارسالی از سمت سیموتل را پردازش و اصلاح کنید گزینه اصلاح شماره تلفن ها را فعال کنید. با فعال کردن این قابلیت شماره تلفن های ورودی را براساس کد شهر و کد کشور اصلاح خواهد کرد. اهمیت این موضوع آنجا پررنگ می شود که زمانی که شخصی تماس میگیرد اگر شماره او به صورت 09138086200 و یا 91007879 ثبت شده باشد بسته به مرکز مخابراتی ممکن است به پیش شماره های +98، 98، بدون صفر یا با کدشهر مثلا +983191007879 یا 9138086200 در سیستم وارد شود و عملا جستجوی این شماره در سیستم اطلاعاتی را بازنخواهد گرداند. این متد شماره را به فرمت صحیح در ویتایگر اصلاح خواهد کرد
- مقدار آدرس SEA جهت تنظیم در سیموتل را در بخش تنظیمات در مرکز تلفن سیموتل وارد نمایید این تنظیمات در بخش ب توضیح داده شده است
- مقدار نام کاربری SEA جهت تنظیم در سیموتل را در بخش تنظیمات در مرکز تلفن سیموتل وارد نمایید این تنظیمات در بخش ب توضیح داده شده است
- مقدار پسورد SEA جهت تنظیم در سیموتل را در بخش تنظیمات در مرکز تلفن سیموتل وارد نمایید این تنظیمات در بخش ب توضیح داده شده است
4- در صورت انجام صحیح تنظیمات پس از ذخیره مقدایر وارد شده باید پیام ارتباط با سرور با موفقیت برقرار شد را مشاهده نمایید
ب) تنظیمات سمت سیموتل
1 – از منوی تنظیمات – بخش Maintenance – بر روی گزینه Settings کلیک کنید و وارد تب API Settings شوید
2 – در قسمت تنظیمات API موارد زیر را به شرح زیر وارد نمایید
- در بخش Simotel Event API تنظیمات API Enabled را بر روی مقدار Yes تنظیم کنید تا API فعال شود
- API Version را بر روی Rest 2 تنظیم کنید
- API Method را بر روی Post یا Get تنظیم کنید0 ترجیحا متد پست را انتخاب نمایید
- در قسمت API Events حتما گزینه های NewState و Cdr را انتخاب نمایید. بقیه رویدادها الزامی نمی باشند
- در قسمت API Address مقدار ” آدرس SEA جهت تنظیم در سیموتل” را که در تنظیمات ویتایگر آمده است را کپی و در این قسمت وارد کنید. حتما توجه داشته باشید که سرور سی آر ام باید توسط سرور سیموتل قابل دسترسی باشد.
- در قسمت API Username مقدار ” نام کاربری SEA جهت تنظیم در سیموتل” را که در تنظیمات ویتایگر آمده است را کپی و در این قسمت وارد کنید
- در قسمت API Password مقدار “پسورد SEA جهت تنظیم در سیموتل” را که در تنظیمات ویتایگر آمده است را کپی و در این قسمت وارد کنید. این پسورد همان کلید دسترسی کاربری است که بخش تنظیمات را مشاهده می کند.
- در بخش Simotel API مقدار API Username و API Password را صورت دلخواه وارد نمایید. این دو مقدار باید در بخش تنظیمات سیموتل در ویتایگر نیز وارد شود
در صورتی که تنظیمات به درستی انجام شده باشد اطلاعات تماس ها در ویتایگر ثبت خواهند شد.
نکته برای کارکرد صحیح این افزونه رعایت موارد زیر اجتناب ناپذیر است
- نصب آخرین نسخه مرکز تلفن ویپ بر روی ویتایگر
- ثبت شماره داخلی متصل به CRM در تنظیمات پروفایل هر کاربر
- داشتن دسترسی های تماس گرفتن و دریافت تماس در تعریف نقش هر کاربر در قسمت مرکز تلفن
- ورود صحیح اطلاعات در هر دو سمت سیموتل و ویتایگر
- فعال بودن مد rewrite در آپاچی جهت کارکرد صحیح ماژول